معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان عنوان کرد:
تابناک-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: استاندار استان دستورات لازم را برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با پشه آئدس صادر کرده اند.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 29 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان؛ دکتر علی رئوفی در جلسه فوق العاده کنترل، مراقبت و پیشگیری از گسترش پشه آئدس در سطح استان با اشاره به مشاهده این پشه مخرب در شهر بندرعباس عنوان کرد: آئدس پشه ای بسیار سخت جان است که اقدام به تخم ریزی می کند و با توجه به ماندگاری بالای تخم های پشه آئدس حتی پس از یک سال اگر رطوبت و آب به آنها برسد رشد می کنند و این پشه خون خواری در روز دارد.

 

وی ، خاطرنشان کرد: میزبان پشه مخرب آئدس انسان است و در کانون ها و تجمعات انسانی خطرات بیشتری دارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به مخاطرات این پشه، تصریح کرد: پشه آئدس عامل انتقال تب دانگی است و این تب همراه با خون ریزی است و مرگ و میر در پی دارد و مخاطرات آن از کرونا نیز بیشتر است.

 

رئوفی گفت: فرد مبتلا به بیماری پشه آئدس می تواند دیگران را با توجه به قدرت انتقال بیماری آلوده کند.

 

وی، در همین خصوص افزود: پشه آئدس عامل ایجاد بیماری دیگری است که باعث ضعف عضلانی و زمین گیر شدن افراد مخصوصا در تجمعات انسانی می شود.

 

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: پشه آئدس عامل انتقال بیماری زیکا است که در صورت ابتلا مادران باردار اثرات مخربی برای جنین در پی دارد.

 

رئوفی با اشاره به اهمیت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، تصریح کرد: پشه آئدس از نظر اقتصادی در صورت عدم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه آثار مخربی برای استان با توجه به گردشگر پذیر بودن آن دارد و می تواند زمینه ساز مختل شدن فعالیت های اقتصادی در بخش های مختلف شود.

 

وی، با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به مردم در خصوص پشه آئدس، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط تمام ظرفیت ها را برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص پشه آئدس به مردم در دستور کار قرار دهند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: پشه آئدس با توجه به آلودگی کشورهای همسایه از طریق وارداتی که از این کشورها می شود وارد استان شده است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به مشاهده پشه مخرب آئدس در لاستیک ها ،کلیه آپاراتی ها نسبت به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با جمع آوری لاستیک های غیر قابل استفاده و سم پاشی محیط کار اقدام کنند.

 

 رئوفی با تاکید بر از بین بردن زیستگاه های پشه آئدس، افزود: مکان های که از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان زیستگاه پشه مخرب آئدس معرفی شود سریعا پاکسازی و سم پاشی شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به ضرورت بسیج امکانات برای مقابله با پشه آئدس، خاطر نشان کرد: کلیه دستگاه های اجرایی، نهادها، گروههای مردمی، نیروهای جهادی، هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای نظامی که هموار در همه صحنه ها همراه بوده اند با دانشگاه علوم پزشکی استان برای مهار پشه آئدس همکاری و همراهی کنند تا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از تحمیل هزینه های درمان جلوگیری شود.

 

رئوفی گفت: با توجه به اهمیت موضوع استاندار استان دستورات لازم را به فرمانداران و دستگاه های اجرایی ذیربط جهت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه مقابله با پشه آئدس صادر کرده اند.

 

 وی تصریح کرد: رسانه ها از جمله صداوسیما، خبرگزاری ها و فعالان شبکه های اجتماعی با اطلاع رسانی مناسب اهمیت موضوع را به عموم مردم منتقل کنند.

 

رئوفی افزود: برای مدیریت بیماری پشه آئدس نیازمند همراهی و مشارکت مردمی هستیم و بسیاری از مشکلات و چالش ها با همراهی های مردمی مرتفع شده است.

 

انتهای پیام /

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار