کد خبر: ۱۰۱۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷ 22 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از قشم؛ این بار باز هم یک صیاد از روستای رمچاه جزیره قشم در قفس های پرورش ماهی محدوده روستای ریگو دچار خسارت شد.
محمدشریف مظفری صیاد ۵۹ ساله ساکن روستای رمچاه قشم در گفتگوی اختصاصی با تابناک گفت: عصر یکشنبه به واسطه جزر و مد و جریان شدید آب تور صیادی من از فاصله های زیادی به سمت قفس های پرورش ماهی محدوده روستای ریگو کشیده شد که با گیر کردن در قفس ها بیش از نیمی از تور صیادی من نابود شده است.
صیاد باتجربه قشمی افزود: این اولین بار نیست و بنده اولین نفری نیستم که در قفس ها گیر کرده ام بلکه اطلاع دارم ده ها صیاد روستاهای رمچاه، ریگو، نخل گل، زیرانگ، مسن و شهر سوزا تاکنون به واسطه قرارگیری این قفس ها در صیدگاه محلی محدوده ساحلی جنوبی جزیره دچار خسارت های شدید شده ایم.
وی افزود: بنده از کودکی به شغل صیادی مشغول هستم و تجربه های زیادی از دریانوردی دارم اما باز هم جریان آب گاها صیادان را به طرف این قفس ها می کشاند.
محمدشریف مظفری ادامه داد: به واسطه استهلاک ادوات صیادی خود نمی توانیم برای صید به مناطق دوردست برویم و بارها اعتراض خود را نسبت به جانمایی اشتباه این قفس ها به مسئولین ذی ربط اعلام کرده ایم اما متاسفانه بجای اینکه این قفس ها را جابجا کنند همچنان شاهد افزایش قفس ها در این محدوده هستیم.
وی ادامه داد: تورهای صیادی مورد استفاده ما در این شرایط سخت اقتصادی افزایش قیمت چند برابری داشته و بسیاری از صیادان قادر به خرید مجدد تور نیستند و شغل خود را از دست می دهند.
مظفری ادامه داد: از مسئولین تقاضا داریم خسارت ما را جبران کنند و این قفس ها را از صیدگاه ما جابجا کنند در غیر اینصورت ما همچنان هر ساله دچار خسارت خواهیم شد.

نصب قفس های صیادی در نزدیکی بندرگاه های صیادی نوار ساحلی جنوبی قشم مشکلات زیادی را برای صیادان این مناطق ایجاد کرده است. هزاران صیاد بومی در محدوده نصب شده قفس های پرورش ماهی روستای ریگو به شغل صیادی مشغول می باشند و این مکان یکی از صیدگاه های اصلی این صیادان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار