تابناک-رییس هیات عامل جمعیت امام رضایی های استان هرمزگان گفت: در مجموع 900 نفر کودک و نوجوان در استان هرمزگان از کانون خدمت رضوی خدمات دریافت می کنند که به 330 نفر آنها خدمات ماهیانه ارائه می شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷ 20 October 2021

 

بهره مندی 900 کودک و نوجوان هرمزگانی از خدمات کانون جمعیت امام رضایی ها

به گزارش تابناک هرمزگان؛کاظم یحیایی با اعلام این خبر اظهارداشت: این 330 نفر در قالب طرح ایتام محسنین تحت پوشش کانون جمعیت امام رضایی ها قرار دارند که خدمات مستمر شامل، واریز ماهیانه 11 میلیون تومان به عنوان کمک هزینه اینترنت تحصیلی، دریافت می کنند.

 

 

وی بیان داشت: همچنین طرح دیگری از سه سال قبل با عنوان برگزاری ماهیانه تولد ایتام محسنین آغاز شد که در آن توانستیم برای تعدادی از کودکان که در ماه های مختلف سال متولد شده اند، جشن تولد کوچکی با حضور خانواده هایشان برپا کنیم.

 

 

رابط شهر بندرعباس و مسئول طرح و برنامه کانون های هرمزگان ادامه داد: با اجرای این طرح برای 5 نفر از بانوان که خانه دار بودند شغل ایجاد شد به گونه ای که کیک های تولد کودکان را با کمک خیران به آنها سفارش میدادیم.

 

 

رییس هیات عامل جمعیت امام رضایی های هرمزگان خاطرنشان کرد: در 6 ماهه اول امسال 240 تولد با هزینه 26 میلیون و 400 هزار تومان برگزار شده است.

 

 

یحیایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همچنین در این کانون خدماتی از قبیل، برگزاری افطاری در ماه مبارک رمضان، توزیع 100 بسته معیشتی شامل میوه و آجیل و شیرینی در عید نوروز در بندرعباس ارائه شده است.

 

 

 

وی اضافه کرد: خدمات ارائه شده ی این کانون در سه بخش شامل، بهداشت و درمان، تامین اقلام معیشتی و تعمیرات منزل و لوازم منزل می باشد.

 

 

 

مسئول طرح و برنامه کانون های هرمزگان یادآور شد: در 6 ماهه اول امسال در بخش بهداشت و درمان خدماتی شامل، هزینه عمل جراحی، ویزیت و تامین دارو و خرید 30 کپسول اکسیژن با هزینه 123 میلیون و 500 هزار تومان به نیازمندان ارائه شده است.

 

 

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت نیز در بخش تامین اقلام معیشتی شامل، بسته های غذایی، گوشت قرمز، پخت غذای گرم، تامین وسایل ضروری زندگی و نان با هزینه 345 میلیون تومان توزیع شده است.

 

یحیایی عنوان کرد: در زمینه تعمیر منزل هم شامل، تعمیر سرویس بهداشتی و سقف خانه نیازمندان با هزینه ای بالغ بر 10 میلیون تومان انجام شده است.

 

 

وی افزود: تعمیرات وسایل منزل شامل، کولر و یخچال صورت گرفته که 2 میلیون تومان در این بخش هزینه شد.

 

 

رییس هیات عامل جمعیت امام رضایی های هرمزگان بیان داشت: در سال گذشته طرحی با عنوان اجابت آرزوهای فرزندان معنوی (آرزوهای امام رضایی) صورت گرفت که ایتام تحت پوشش کانون، نامه هایی در خصوص آرزوها و خواسته هایشان به امام رضا(ع) می نوشتند.

 

یحیایی عنوان کرد: در این طرح 120 نفر از کودکان نامه نوشتند و خواسته هایی را مطرح کردند که با کمک خادمیاران و خیرین، آرزوهای آنان شامل، سفر به مشهد مقدس، کفش، لباس نو و اسباب بازی با هزینه 39 میلیون تومان برآورده شد.

 

 

وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در سال جاری نیز پویش تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند اجرا شده که 113 میلیون تومان با کمک های خیرین در این زمینه جمع آوری گردید.

 

 

وی در ادامه این گفت و گو با اشاره به اینکه قبل از ورود و فعالیت در کانون خدمت رضوی، ابتدا در جمع های خانوادگی مبالغ اندکی برای کمک به نیازمندان جمع آوری میکردیم، گفت: این کمک ها در صندوقی به عنوان خیریه بنام امام حسن مجتبی(ع) ذخیره میشد. از این طریق دوستان و آشنایانی که تمایل به کارهای خیرخواهانه و کمک های نقدی داشتند، وجه مورد نطرشان را واریز می کردند.

 

 

یحیایی ابراز داشت: البته با دوستان نیکوکار در ارتباط بودم و این باعث میشد که بتوانم افراد نیازمند در محله ها و یا مناطق مختلف را شناسایی و اقلام مورد نیاز را بین آنها توزیع کنم.

 

 

مسئول طرح و برنامه کانون های هرمزگان تصریح کرد: به دلیل ساماندهی به کمک های خیرانه به اتفاق دوستانم تصمیم گرفتیم در سال 96 شکل جدی تری به ارائه خدمات به نیازمندان بدهیم که به همین منظور مرکز نیکوکاری جمعیت امام رضایی ها را افتتاح کردیم.

 

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار