کد خبر: ۱۰۰۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ 17 October 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، مریم پاسالار در یادداشتی نوشت: یکی از مسائلی که همواره مورد ایجاد نزاع و نارضایتی می شود امر جداسازی مناطقی از استان ها است؛ قطع به یقین مردم هیچ استانی نمی خواهند که از استان خود که سند هویت آن ها است جدا شوند چرا در بحث های الحاق عموما‌مناطقی که به استان‌های دیگر متصل می شوند عمدتا به دلیل نا آشنایی و عدم قرابت فرهنگی مورد بی توجهی قرار می گیرند و همین‌امر نیز موجب مقاومت توده های مردم در بحث الحاق به استان‌های دیگر می شود.
یکی از استان‌هایی که همواره مورد تهدید انتزاع و الحاق به استانی دیگر بوده است؛ استان هرمزگان است که به ظاهر برخی مسئولین و سیاستمداران از انتقال منابع و درآمدهای آن به استان‌های دیگر سیر نشده و به دنبال الحاق خاک آن به استان های دیگری هستند.
بحث اتصال استان فارس به دریا یکی آرزوهای دیرین و وعده های انتخاباتی نمایندگان استان فارس به مردمشان است و همواره برای تحقق آن تلاش کرده اند که با توجه به گزینه های بسیار قوی ای که استان فارس در مدیریت عالی کشور دارد همیشه تا آستانه الحاق پیش رفته اند اما با مقاومت مردم هرمزگان و تنش های امنیتی این مسئله منتفی شده است.
این روزها با استقرار دولت سیزدهم و سهم بالای استان فارسی ها در هیأت دولت با وجود اینکه پیش از این اعلام شده بود که انتزاع پارسیان به فارس به طور کامل منتفی شده است باری دیگر مسائلی در رابطه با این امر نگران کننده برای مردم هرمزگان از سوی نمایندگان استان فارس مطرح شد.
مسئله ای که ظاهرا قرار بود پیش از این با جدایی بخشی از استان بوشهر و هرمزگان فارس را به خلیج فارس متصل کند اما با مقاومت نمایندگان استان بوشهر به هم خورده است و هم اکنون تنها قربانی این‌مصوبه پارسیان در استان هرمزگان است.
آن چیز که عیان است این است‌که باید به سیاست مداران استان فارس گوشزد کرد که هرمزگانی ها به خوبی خبر دارند که فارس منطقه ای توسعه یافته است هم‌اکنون برخی از امکاناتی که در شهرستان لامرد وجود دارد حتی در مرکز استان هرمزگان هم وجود ندارد و این امر قطع به یقین به دور از عدالت اجتماعی است و مردم هرمزگان در مقابل آن خواهند ایستاد.
از طرفی هم جناب رئیس جمهور که با شعار عدالت محوری روی کار آمده است در تصمیمات این چنینی باید سخنان دو طرف قضیه را ببیند و توسعه هرمزگان را فدای فارس نکند؛ پارسیان که امروز در بحث پالایشگاهی به جای رسیده است حاصل سالها خون دل خوردن و هزینه شدن از جیب و بودجه مردم هرمزگان است و هبه آن استانی دیگر به دور از عدالت است.
در حالی که استان فارس و ظرفیت های عظیمش می تواند معین توسعه هرمزگان باشد.
قطعه قطعه کردن استان‌ها کمکی به توسعه آن ها نمی کند بلکه فقط قدرت را در بین سیاستمداران از دستی به دست دیگر می سپارد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار