کد خبر: ۱۰۰۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 15 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان ، این روزها گزارشاتی از روند نافرجام پروژه تجاری-تفریحی صدف بندرعباس واقع در گلشهر جنوبی منتشر کرده است و تلاش نموده در این سلسله گزارشات گلایه مالباختگان را به گوش مسوولین برساند.

این پروژه از اواسط دهه 80 شروع به کار نموده و تعدادی از واحدهای تجاری را پیش فروش کرده است. براساس قرارداد منعقده تاکنون این مجتمع تجاری-تفریحی می بایست تکمیل شده و حتی به بهره برداری هم می رسید اما باتوجه به مشکلات پیش آمده، چند سالی است که ساخت آن متوقف شده است.

مالباختگان پروژه تجاری – تفریحی صدف بندرعباس تاکنون برای احقاق حقوق خود پیگیری های زیادی را انجام داده اند و شکایاتی را علیه پیمانکار پروژه طرح نموده اند که به موجب آن در 130 حکم، پیمانکار پروژه از بدوی محکوم شده و در تمامی آنها ملزم به انجام تعهد گردیده است. حتی 4 پرونده هم در دیوان عالی کشور رفته و در نهایت رأی به نفع شاکیان صادر شده است اما با تمام این تلاش ها همچنان به نتیجه مطلوب دست پیدا نکرده اند.

روند تکمیل این مجتمع در هاله ای از ابهام قرار دارد و این مسأله خودگرد ناامیدی بر روی تمام تلاش های مالباختگان پاشیده است.

در گفتگوهایی که با برخی از مالباختگان این پروژه داشتیم، اکثراً عنوان می کنند از آنجاکه کارفرما و به نوعی شریک این پروژه اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان بوده است و در واقع حضور یک ارگان دولتی مهری بر تضمین اجرای قرارداد تلقی می شود، در این پروژه سرمایه گذاری نموده اند. حال با توجه به اینکه قرارداد درتأخیر افتاده و همچنان سر در گم است، مالباختگان انتظار دارند که این اداره کل پیگیری های حقوقی جهت ترک فعل پیمانکار رابه جریان بیندازد و از طرفی نیز همچنان انتظار دارند این پرونده کثیرالشاکی با روندی سریع تر و قاطعیت هر چه بیشتر در مسیر دادسری قرار بگیرد. چراکه بسیاری از خانواده به امید ساخت آینده ای بهتر برای خود و فرزندانشان در این پروژه سرمایه گذاری نموده اند اما با توجه به عدم اجرای تعهدات پیمانکار و نیمه کاره ماندن این مجتمع دچار خسران مالی بسیاری شده اند و گاهی شالوده اقتصادی خانواده هایشان سست شده و حتی در مواردی نیز از هم گسیخته است.

 در این شماره پای صحبت آقای هنرور یکی از مالباختگان این پروژه نشسته ایم:

فریبرز هنرور از روستای قلات اوز لارستان می گوید: حدود 14 سال پیش این پروژه از طریق یکی از بستگانمان که سالها در بندرعباس مشغول به کار بوده است و خود نیز از خریداران یکی ازغرفه های این مجموعه بوده است، به ما معرفی شد و ما نیز با این ذهنیت که بندرعباس شهری تجاری و رو به رشد است و آینده ای درخشان در انتظار سرمایه گذاران این شهر است؛ وارد گود شدیم. از این رو با تعریف و تمجید هایی که از بندرعباس شنیده بودیم و به امید ساخت آینده ای روشن برای خانواده هایمان سرمایه خود را در این شهر و در این پروژه هزینه کردیم .

هنرور ادامه داد: از آنجاکه توانایی خرید یک باب مغازه را به تنهایی نداشتم، با برادرم به صورت شراکتی یک واحد تجاری را خریداری کردیم.

وی افزود: حدود 8 سال پیش برای دریافت چند قسط آخر، از طرف شرکت پیمانکار فشاری را بر ما تحمیل نمودند که باید در مدت محدودی تمامی اقساط تسویه شود؛ بنابراین زمین تجاری که در "اوز لارستان" داشتیم جهت تأمین اقساط باقی مانده به مبلغ 42 میلیون تومان فروختیم و اقساط را تسویه نمودیم، ولی حیف که قیمت آن زمین اکنون بین 2 تا 3 میلیارد تومان شده است و هنوز بعد از گذشت این سالها سرمایه گذاری ما نتیجه نداده است.

هنرور اضافه کرد: با توجه به تأخیر چند ساله پروژه خسارت مالی زیادی را متحمل شده ایم و همچنان منتظر هستیم که ببینیم کی این واحدها به ما تحویل داده می شود تا بتوانیم از این طریق کسب درآمدی داشته باشیم .آنچه این وسط بیش از هر چیز دیگر برایمان آزار دهند است این است که هم زمین خود را که ارزش آن چندین برار شده از دست دادیم و هم سرمایه گذاری مان با شکست رو به رو شده است .

وی عنوان کرد: تورم و فشار اقتصادی موجود، شرایط را به گونه ای رقم زده است که دیگر یارای صبوری نداریم و از تمامی مسؤولین امر می خواهیم که جداً این ماجرا را پیگیری نمایند.باید ریشه این بی تدبیری ها و بی برنامه گی ها که فقط خاکش در چشم مردم می رود از یک جایی زده شود و عاجزانه از دادگستری خواهان رسیدگی هرچه سریع تر این مورد هستیم، چراکه خانواده های زیادی خسارات مالی شدیدی دیده اند و همه ما چشم انتظار دریافت حق و حقومان  و دادرسی عادلانه هستیم.

توضیح تابناک: تابناک موضوع را از مقامات مسوول قضایی پیگیری نموده و همچنان منتظر اظهار نظر مقام محترم قضایی در این خصوص هستیم تا نتیجه این پیگیری ها از طریق این روزنامه به اطلاع مخاطبان و شهروندان هرمزگانی برسد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار