عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس:
تابناک-رئیسی در بخش دوم سخنان خود در نطق پیش از دستور نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: مشکلات بافت های فرسوده، رونق کسب و کارهای محلی، جذب سرمایه گذاری در احیای ظرفیت های گردشگری، ایجاد شهری هوشمند و در تراز شهرهای بندری جهان بدون نگاه ملی به این شهر ممکن نیست و از استاندار درخواست می کنم به عنوان پشتوانه ای قوی شهرداری بندرعباس را مورد حمایت جدی قرار دهند و تمام ظرفیت های استان را برای ساختن شهری زیبا و جذاب و بندری در شأن ایران اسلامی به کار گیرند.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 14 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،وی ضمن پیشنهاد بازدید از محلات کمتر توسعه یافته شهر بندرعباس به استاندار هرمزگان در شروع فعالیت خود در این استان خواستار رسیدگی به اوضاع سکونت مردم در پایتخت اقتصادی کشور شد.

 

رئیسی در ادامه خطاب به شهردار بندرعباس یادآور شد: هرچند این شهر وارث بی توجهی های گذشته است و تغییر وضعیت آن از وضع موجود به شهری با استانداردهای شهرهای بندری جهان امری سخت و طاقت فرسا است اما توانمندی و روحیه جهادی شما می تواند این امر سخت را آسان کند.

 

 وی یکی از راه حل های عملی برای توسعه و سازندگی پرشتاب و جبران عقب ماندگی های گذشته، شناسایی منابع جدید و جذب سرمایه گذار برشمرد و گفت: اولین قدم برای ورود به این عرصه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و ارائه آنها در سطح منطقه ای، ملی و حتی جهانی است.

 

 عضو هیات رئیسه شورای شهر بندرعباس ادامه داد: شهرداری با همکاری دولت و استاندار و تسهیل در روند سرمایه گذاری و ایجاد جذابیت می تواند این فرصت ها را معرفی و منابع لازم را برای توسعه پرشتاب این شهر تامین کند.

 

 رئیسی استفاده از تمامی ظرفیت های استانی و ملی با تعامل گسترده و سازنده با استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در اخذ مجوزها و مصوبات قانونی و تامین منابع مضاعف فراتر از چارچوب های بودجه ای شهرداری را یکی دیگر از گزینه های پیش رو در شتاب دادن به سازندگی شهر ذکر کرد.

 

  وی استفاده از ظرفیت های مردمی و تعریف ابزارها و سازو کارهای اثربخش در تعریف پروژه های مردم محور و محرک ساز با استفاده از سرمایه های مردمی را یکی دیگر از فرصت های مناسب در ایجاد منابع جدید برای توسعه شهری ذکر کرد.

 

عضو هیات رئیسه شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: از شهردار می خواهم که نسبت به تعیین تکلیف پروژه بزرگ اسکله تفریحی ساحل نخل ناخدا از طریق تعامل با دستگاه های ذیربط اقدام نموده و ضمن انتقال مدیریت این مجموعه به شهرداری زمینه های استفاده و تبدیل آن به مرکز تفریحی و گردشگری را فراهم آورند و از هدر رفت میلیاردها تومان هزینه های سرمایه گذاری در این طرح جلوگیری به عمل آوردند.

 

 رئیسی در پایان خواستار برگزاری جلسات مستمر ماهیانه با حضور استاندار و نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر به عنوان یک زنجیره تعاملی مثبت و هم افزا شد و خاطر نشان کرد: این اقدام می تواند زمینه های تسهیل و رفع موانع توسعه و سازندگی را فراهم کند.

 

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار