تابناک-رئیس پلیس فتا هرمزگان از راه اندازی تیم واکنش سریع حملات سایبری در هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷ 12 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، سرگرد احسان بهمنی رئیس پلیس فتای استان هرمزگان در نشست با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: با توجه به هم تنیدگی ها و‌ نارضایتی های اجتماعی بسیاری  زیادی که در حوزه صنوف وجود دارد و گاها اتفاقاتی می افتد که منجر به درگیری می شود بایست برنامه ریزی منسجمی در این حوزه انجام می شد. 

 

وی افزود: خوشبختانه پلیس فتا در استان هرمزگان از تیم قوی ای را دارد و هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ علمی از جایگاه تخصصی خوبی برخوردار هستند و در سطح کشور حرف برای گفتن دارند.

 

 

بهمنی بیان کرد: در حوزه کسب و کار یکسری مشکلات در استان داشتیم و صدمات جبران ناپذیری به حوزه کاری وارد می شد از این رو ما توانستیم یک تیم واکنش سریع برای حملات سایبری راه اندازی کنیم و حدود یک‌میلیارد و نیم نیز برای این امر هزینه کردیم. 

 

وی ادامه داد: گاها با دانلود کردن یک فایل تمام دیتا ممکن است تبدیل به کد شود و توسط یک باج افزار و بعد در خواست هزینه راه کلاهبرداری از مردم و مراکز کاری را باز کند.

 

 

رئیس پلیس فتای هرمزگان خاطرنشان کرد: در جنوب کشور هرمزگان اولین استان است که این تیم واکنش سریع را راه اندازی کرده است پلیس فتا برای خدمت رسانی به جامعه کارگری و صنفی در هر لحظه از شبانه روز با تمام امکانات آمادگی دارد.

 

 

بهمنی تصریح کرد: ما یک‌مرکز فوریت های سایبری راه اندازی کرده ایم که مردم می توانند با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ از خدمات آن به صورت شبانه روزی بهره مند شوند.

 

 

وی اظهارداشت: متاسفانه  این روزها کلاه برداری های اینترنتی بسیار زیاد شده است؛ و  تمام کسب و کارهای کوچک نیز در اپلیکیشن  دیوار مستقر شده اند از این رو ما می توانیم کسب و کارهای مجازی را برای هرمزگان را راه اندازی و توسعه دهیم کنیم و مشاوره و آموزش های تخصصی در اختیار آن ها قرار دهیم. 

رئیس پلیس فتا هرمزگان تصریح کرد: بستر بزرگ و خوبی در جامعه کارگری  وجود دارد که بتوانیم با برنامه هایی  سواد رسانه ای آن ها را بالا ببریم چرا که امروزه  در حوزه معیشتی یکی از فیلدهایی که به هزینه های زندگی هر فرد اضافه شده است هزینه اینترنت و موبایل است. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار