در نشست هم اندیشی ستاد امر به معروف با دانشگاه آزاد قشم مطرح شد ؛
تابناک-حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین توانایی در نشست ستاد امر به معروف با دانشگاه آزاد قشم گفت : همکاری ستاد امر به معروف با دانشگاهیان سبب مطالبه گری صحیح کاهش تخلفات اجتماعی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 12 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، نشست هم اندیشی ستاد امر به معروف و دانشگاه آزاد قشم با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین توانایی مدیر کل امور استان های کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجبی امام جمعه شهرستان قشم و جناب آقای محمد پاینده دبیر ستاد امر به معروف شهرستان قشم و دیگر مسئولان شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی قشم برگزار شد.

 

 در این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین توانایی گفت :« ستاد امر به معروف و نهی از منکر به پشتوانه  قانون حمایت از آمران معروف مصوب مجلس شورای اسلامی و با حمایت رئیس ستاد توانست فصل نوینی را در رویکرد  این ستاد پدید آورد.»

 

وی افزود : اهداف ستاد ارتباط نزدیکتر با جامعه و مطالبه گری از مسئولان و مدیران در جهت رفع چالش های روزمره هم وطنان است در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور نیز بر لزوم راه اندازی گشت ارشاد مسئولین مبادرت ورزیده است که خود نشان دهنده اجرایی تمام و کامل امر به معروف را در همه نهاد ها و با مشارکت مردم نمایان می سازد .

 

مدیر کل امور استان های ستاد امر به معروف کشور ادامه داد: دانشگاه وطیفه تعلیم و تربیت و جذب نخبگان کشور را برعهده دارد و با ارتباط این دو نهاد بسیاری ازمعضلات و  مشکلات اجتماعی و تخلفات کاهش می یابد و جامعه به سمت و سوی سلامت اجتماعی پیش می رود .

همکاری ستاد امر به معروف با دانشگاهیان سبب مطالبه گری صحیح  کاهش تخلفات اجتماعی خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین  دکتر توانایی  بیان کرد :  شناساندن اهداف و رویکردهای ستاد به اساتید دانشگاه ها و دانشجویان گامی بلند به سوی اجرایی شدن این مکانیزم در جامعه است .

 

وی در پایان افزود: در بسیاری از کشورهای اروپایی یکی از بالاترین درجات شهروندی تحت عنوان شهامت مدنی اعطا خواهد شد که عملی مشابه با امر به معروف ما مسلمانان است و این خود بیانگر نقش والا و ارزشمند این عمل در هر جامعه ای است.

 

وی با اشاره به نقش ستاد امر به معروف و فعالیت های ستادهای در استان ها و شهرستان ها عنوان کرد: در استان هرمزگان دبیر ستاد قشم زحمات و تلاش های زیادی برای احیای  فريضه امر به معروف و نهی از منکر کشیده است و خداوند به ایشان توفیق رو افزون عنایت فرماید .

 

 حجت الاسلام والمسلمین دکترحاجبی امام جمعه شهرستان قشم  با تجلیل از برگزاری این نشست و گرامیداشت  ماه ربیع الاول  گفت: تقارن ماه مبارک با شب لیله المبیت که بیانگر از خودگذشتگی امیرالمومنین علی علیه السلام برای پیامبر اسلام (ص) است.  نشانگر رشادت و ایثار معصومین  در جهت حفظ  و ماندگاری اسلام است. 

 

وی افزود:  یکی از مهمترین تکالیف آمران معروف در جهت تثبیت نیکی ها و اصلاح جامعه از کج روی،  بهرمندی از سیره انبیا و امامان در جهت تحقق آرمان و  اهداف نظام است.

 

 

امام جمعه شهرستان قشم ادامه داد:« دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در جزیره به عنوان عمود خیمه، هم در مباحث علمی و هم فرهنگی است به نحوی که در همین ایام اخیر با توجه به کمتر شدن مباحث آموزشی در کلیه رویدادها و مناسبت های فرهنگی کاملاً فعال بوده و به نحو احسن وظیفه اجتماعی خود را ایفا نموده اند.

 

 

وی در پایان افزود: طی ایام اخیر اعتماد مردم  نسبت به مسئولان کاهش یافته و به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید نسبت به  تغییر این رویه کارهای زیادی صورت گیرد  و حضور موثر ستاد امر به معروف در بازیابی این اعتماد بسیار حساس و موثر است .

 

در ابتدای این نشست دکتر حمید رستمی جاز رئیس دانشگاه آزاد واحد قشم با خیر مقدم به حاضران گفت:« واحد قشم به عنوان یکی از مهمترین نهاد های موثر آموزش عالی در منطقه همواره علاوه بر پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی خود تلاش نموده تا با بهره مندی از ظرفیت های بالقوه خود نسبت به مباحث اجتماعی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی کوشا باشد.»

وی افزود: در طی سال گذشته حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قشم با برگزاری بیش از 30 وبینار در حوزه های اجتماعی و بصیرت افزایی دینی تمام ظرفیت خود را برای بهره مندی از پتانسیل موجود در دانشگاه و نهاد های فرهنگی جزیره بکار گرفته است.»

 

انتهای پیام/

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار