تابناک-استاندار سابق هرمزگان گفت: درخشان ترین دوران کاری در هرمزگان را رقم زدیمو هرمزگان در بحث فولاد،اصفهان و خوزستان را و در بحث نفت و گاز عسلویه را پشت سر خواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳ 11 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس فریدون همتی  در آيين تکریم و معارفه استاندار هرمزگان اظهارداشت: اگر به درستی از همه نخبگان کشور استفاده کنیم اصلا بحثی به عنوان بومی و غیر بومی نداشته باشیم و در همین جمع می توانم ۵ الی ۶ نفر استاندار به شما معرفی کنم .

وی افزود: هرمزگان نقش های استانی، ملی و بین المللی دارد و مانند سایر استان‌ها نیست؛ در این استان به لطف خداوند و همراهی همه درخشان ترین دوران کاری در هرمزگان رقم خورد و ما در شرایط تحریم و کرونا گلایه ها را پایین آوردیم در بهداشت و درمان ساخت ۲ هزار تخت را آغاز کردیم و در آب شرب ۵۰ درصد ظرفیت را منعطف آبشیرین کن ها کردیم و گلایه های مردم را در بحث آب و کشاورزی کاهش دادیم.
استاندار سابق بیان کرد: ۵۰ درصد بعدی تامین آب شرب نیز بايد منعطف دریا شود و آب های سطحی و روان آب ها برای کشت و کشاورزی اختصاص یابد؛ سطح کشاورزی در بدو ورود بنده ۲/۴ بود که امروز به ۳.۳۵۰ رسیده است؛ در بخش فولاد در بدو ورود ۶ میلیون تن تولید می شود الان بیش از ۱۳ میلیون تن تولید می کنیم.
وی تاکید کرد: در ۴ سال آینده هرمزگان قطب اول فولاد ایران خواهد بود و اصفهان و خوزستان را پشت سر خواهد گذاشت؛ با خط انتقال نفت گوره به جاسک هرمزگان سر چاه های نفت ایران نشست و مجوز ۳ پتروپالایشگاه را دادیم که هم اکنون در روستاها هم جا برای اسکان پیدا نمی شود.

درخشان ترین دوران کاری در هرمزگان را رقم زدیم/هرمزگان در بحث فولاد،اصفهان و خوزستان را پشت سر خواهد گذاشت/تا پایان سال آینده مهندس دوستی جشن پایان محرومیت بشاگرد را خواهد گرفت

همتی عنوان کرد: منطقه ویژه پارسیان وقتی آمدیم پروژه اش تعطیل شده بود اما امروز ۴ پالایشگاه مجوز گرفته است و آب شیرین کن ۷۵۰ مترمکعبی راه افتاده است و با راه اندازی اسکله در پارسیان امروز صادرات و واردات از آنجا اتفاق می افتد.

استاندار سابق هرمزگان تصریح کرد: در هرمزگان فقط با میگو می توانیم یک‌میلیون دلار صادرات داشته باشیم که این ظرفیت در هيچ استانی نداریم.

همتی اذعان داشت: در بحث ماهی در قفس ۱۰ هزار تن پرورش ماهی داریم و در تلاش هستیم که مشکلات صیادان را حل کنیم.
وی اظهارداشت: در بحث نفت خواهش می کنم سماجت کنید در کشور که ایران پایتخت پالایشگاه جهان و منطقه شود و امیدوارم در این دولت کشور به این سمت حرکت کند؛ در استان زمینه برای سرمايه گذاري بسیار است و مورد به مورد رفع موانع را پیگیری کردیم تا اینکه هرمزگان امروز با نشاط ترین استان برای سرمايه گذاري است.
مقام عالی دولت دوازدهم در هرمزگان ادامه داد: در بحث جاده سازی و تمام شاخص ها در بشاگرد ان شاالله مهندس دوستی تا پایان سال جشن محرومیت بشاگرد را برگزار می کند.
همتی بیان کرد: بدانید من هم یک هرمزگانی هستم و همیشه دلم با شما است و خداوند را شاهد می دانم که امروز شهر و روستایی نیست که چندین بار در آن حضور پیدا نکرده باشم.

درخشان ترین دوران کاری در هرمزگان را رقم زدیم/هرمزگان در بحث فولاد،اصفهان و خوزستان را پشت سر خواهد گذاشت/تا پایان سال آینده مهندس دوستی جشن پایان محرومیت بشاگرد را خواهد گرفت

وی خاطرنشان کرد: ۴ بار برای من پیش آمد از هرمزگان بروم و استاندار استان های دیگری شوم  اما از وزیر وقت کشور خواهش کردم اجازه دهد کارهایی را که در هرمزگان آغاز کرده ام به اتمام برسانم و حاضرم به عنوان مشاور آقای دوستی برای انتقال تجربیات وقت بگذارم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار